mot berga - kamera tips

Datum: 2012-01-17 | Klocka: 07:37:18

hej bloggen!
en underbar morgon idag.
börjar klockan nio. och då ska vi va på berga skolan för att gå och kolla de olika linjerna.
ska kolla både media och barn och fritid.
det blir antagligen barn och fritid menmen.

tänkte ge er ett tips.

kamera inställningar för nikon.

m - manuellt läge. där kan su själv välja inställningar i din kamera. på bländare och slutartid.
a - bländar läge. där kan du själv välja hur högt eller lågt bländartal du vill ha. denna inställningen har jag oftast min kamera på.
s - slutartiden. här väljer du din slutartid.
p - programautomatisk. denna inställningen har jag nyss lärt mig. men kamera gör automatiskt inställningar men du kan göra vissa redigeringar.

du ändrar slutartid/bländare genom att skruva på ratten på din kamera, då ser du att talen på din skärm ändras.


jag ska göra ett mer ingåene inlägg senare.






Kommentarer
Postat av: LOVISA PHOTOGRAPHY ♥

Sv: Ja det gör jag! Det är helt klart mitt favorit objektiv! :)

2012-01-17 @ 21:29:38
URL: http://solkvints.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du något om isadoras foundation? :) isf behöver jag lite hjälp!

http://kramamejnu.blogg.se/2012/january/foundation-fran-isadora.html#comment

2012-01-18 @ 20:16:20

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback