kamera utrustning...

Datum: 2012-01-05 | Klocka: 13:33:24

har tagit lite bilder, de kommer förmodligen upp senare.
för just nu har jag fastnat i kamera tillbehör och objektiv!
detta är jag sugen på att köpa:



nikon 35 mm f 1.8
  • Minsta bländare: f/22
  • Närgräns: 0,3 meter
  • Brännvidd: 35 mm
  • Antal bländarlameller: 7 st (rundade)
  • Bildvinkel: DX format - 44°
  • Största bländare: f/1,8

det är ett bländar objektiv och ger skarpa och bra bilder






nikkor 50 mm f 1.8



  • Brännvidd 50 mm
  • Ljusstyrka 1,8
  • Minsta bländare 22
  • Närgräns 45 cm
  • Förstoringsgrad 1:6,67
  • Filterdiameter 52 mm
  • Fokusering Auto Mått 63 × 39 mm
  • Vikt 160 g


detta objektivet har samma fonktion som det andra men är 700 kronor dyrare.
jag tror det är för att detta objektivet är äldre och har nt lika snyggt utseende, sen är där något annat som är bättre på de andra.


jag har också funderat på ett batteri gräpp och en fjärrutlösare.
men batterigräpp är svårt att hitta till min kamera.


Kommentarer
Postat av: Staffan

nikkor 50 mm f 1.8



Detta objektiv funkar dåligt med din D3100 eftersom sobjektivet inte har någon fokusmotor. Du får fokusera manuellt.

Du kan ha alla abjektiv som börjar med namnetAF-S

och inte bara AF



2012-01-05 @ 13:54:33
Postat av: Felicia

http://www.japanphoto.se/product/objektiv/nikon/nikkor-af-s-50mm-f-1.8g/



Detta är mitt nästa köp och jag kan rekommendera det starkt (haha även om jag inte har det än)



Jag var och testade objektiven

Nikkor AF-S 50mm f/1.8G och Nikkor AF-S DX 35mm f/1,8G I butiken, fasiken vilken skillnad de är på dom! Innan du ska köpa, gå till butiken och testa! :)

2012-01-05 @ 14:16:39
URL: http://friidhs.blogg.se/
Postat av: e

vad är bländarlameller? :)

*batterigrepp

*funktion



Kolla batterigrepp på 24.se , där hittade jag till min nikon d3000. Hade tur för det finns inte så många till min kamera heller :)

2012-01-05 @ 14:19:00

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback