i min kameraväska.

Datum: 2012-01-06 | Klocka: 20:15:24





tänkte frächa upp mitt inlägg om min kamera utrustning med lite bilder och mer info om objektiven så här har ni!


kamerahus: Nikon D3100

det är en bra nybörjar kamera med 14.2 megapixlar. den filmar i full hd. den har också ett guide läge inbyggt i kameran som man snabbt och enkelt kommer åt.

egen åsikt:
jag tycker detta är en bra kamera. den är inte så avancerad men man kan ändå ta mycket fina bilder med rätt objektiv. det kan både va en bra kamera för nybörjare och proffs fotografer! jag köpte min kamera för ca 1 år sen och den funkar toppen fortfarande.








objektiv:

nikon AF-S DX 18-55/3,5-5,6G VR - det vanlliga standra objektivet man vanligt vis får med till alla system kameror. det är ett enkelt och populärt zoom objektiv till alla nikon kameror.

egen åsikt:
jag tycker detta objektivet är helt okej. det sitter väl på min kamera lite då och då. det tar helt okej bilder men det är inte min favorit!




Nikon AF-S DX 55-300mm f/4,5-5,6G VR - ett teleobjektiv. ett objektiv med kraftig zoom. passar både för erfarna fotografer och nybörjare!

egen åsikt:
det är ett objektiv som suttit på min kamera mycket. det är verkligen ett objektiv med bra zoom. man kommer riktigt nära saker och det är ett objektiv jag verklifgen rekomenderar. jag köpte det för 1 år sen ca och det är toppen bra verkligen!








tillbehör:

  • motljusskydd.
  • kameraväska
  • trebensstativ
mjuk objektivs fördral



nästa inköp:

Nikon 35mm AF-S 1.8mm DX  -  ett bländarobjektiv med tyst autofokusering. ett bra bländar objektiv som kan komma ända ner till 1.8 mm
egen åsikt: (jag kan skriva egen åsikt eftersom att jag har fått prova objektivet)
det är ett helt underbart objektv, bilderna blir skarpa och fina. det är också bra att bländartalet kan bli så högt (1.8) för då blir det mer liv i bilderna.
det är ett fantastiskt porträtt objektiv! och det måste bli mitt nästa köp



Kommentarer
Postat av: Felicia

sv: Jo men precis, man får flytta sig lite men de är verkligen värt det! Förstod inte om de var 35mm elr 50mm du skulle köpa? :D



Skulle du inte kunna fota en bild med ditt 18-55mm och sedan fota exakt samma bild med de 35mm så man fick se skillnaden? :) bara ett förslag, skulle vara kul o se!

2012-01-06 @ 20:48:20
URL: http://friidhs.blogg.se/

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback