tips till en (bättre) blogg!

Datum: 2012-01-05 | Klocka: 22:12:24

1. Skriv om det som intresserar dig. om du gillar hästar och fotografering txe. så skriv om det! det är inte roligt att läsa en blogg om mode om du inte äns gillar mode?

2. Registrera dig på t.ex. bloggportalen

3. Kommentera på andra bloggar. för att din adress ska komma ut och för att andra ska hitta din blogg så kan det ju va bra att kommentera andras bloggar. men var noga med vad du kommenterar. kommerntera inte txe, "hur är det idag?" det ska helst ha något med inlägget att göra, eller själva bloggen. man kan tillexempel skriva att man tycker bloggen är fin eller att en bild är si och så. bara det har med bloggen att göra.

4. Var aktiv, skriv helst mins ett inlägg var dag. om du inte är aktiv kommer du att förlora läsare och de kommer sluta kolla din blogg. var ckså noga med att svara på kommentarer.

5. Ha en fin design och som visar vad din blogg handlar om. det får inte vara för mycket, txe för mycket färger för då blir det jobbigt att läsa din blogg. men det blir också roligare att läsa en blogg me fin design! om du inte kan fixa en design själv kan du alltid fråga någon annan eller gå in på designadinblogg.se

6. Delta i tävlingar såsom veckans blogg, fototävlingar osv.

7. Ha egna tävlingar. Det kan locka till sig nya läsare! Och även om det kanske inte är så många som anmälar sig i din första så ha du i alla fall försökt. Så, ge inte upp och ha det fler gånger om du känner för det.

8. Ha bilder! Helst i varje inlägg. En blogg utan bilder blir lätt tråkig. hoppas ni tog del av mina tips!
kommentera gärna vad ni tycker!




bild ur arkiv!


Kommentarer
Postat av: Max

Tycker din blogg är grymt bra

2012-01-05 @ 22:39:42
URL: http://maxmagnhammar.blogg.se/
Postat av: Max

Tycker din blogg är grymt bra! :)

Men hur fixar du dina bakgrunder ? :)

2012-01-05 @ 22:40:59
URL: http://maxmagnhammar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för tipsen! Din blogg är förresten väldigt fin :)

2012-02-13 @ 20:16:12
URL: http://ehrscarolinee.blogg.se/

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback