datum och tid vid menyn!

Datum: 2012-06-03 | Klocka: 12:14:24


jag tänkte visa hur man flyttar upp datum och tid under rubriken så att det ser ut som det gör på min blogg. 
jag tycker det är väldigt simpelt men om ni får problem så skicka en kommentar!



1. du börjar med att gå in i din kodmall (design - kodmall) och letar upp styclet som ser ut ungefär såhär:

<h3>${EntryTitle}</h3>
<div>${EntryBody}</div>
<div>
${EntryDate} @ ${EntryTime}
<h3>${EntryTitle}</h3>
<div class="entrybody">${EntryBody}</div>
<div class="entrymeta">
${EntryDate} @ ${EntryTime}


2. nu ska du ta den sista raden i den koden och flytta den till ett annat ställe. så klipp ut denna kodkaden: 

${EntryDate} @ ${EntryTime}


3. lägg den koden du har kopierat UNDER kodraden som ser ut såhär:

<h3>${EntryTitle}</h3>


4. om du har gjort rätt nu så ska det se ut såhär:

<h3>${EntryTitle}</h3>
${EntryDate} @ ${EntryTime}
<div class="entrybody">${EntryBody}</div>
<div class="entrymeta">

5. nu kan det se lite konstigt ut, de kanske är i ett annat typs nitt och inte i den storlek och färg som du vill ha. då ska vi ändra det med hjälp av en kod. 


6. om vi säger att du vill ha svart text med typsnittet times new roman och liten text så ska det se ut såhär:

<font face="times new roman" size="1" color="black">  ${EntryDate} @ ${EntryTime}</font> 


7. nu när du har gjort klart allt så ska det se ut såhär:

<h3>${EntryTitle}</h3>
<font face="times new roman" size="1" color="black"> ${EntryDate} @ ${EntryTime}</font>
<div class="entrybody">${EntryBody}</div>
<div class="entrymeta">



så, det är så man gör. om du får problem så är det bara till att slänga en kommentar så förklarar jag!







Kommentarer

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback