hur jag fotar mina vatten bilder

Datum: 2012-01-09 | Klocka: 12:58:25

sitter och laddar över vatten bilder till datorn :d
hoppas det blir några snygga nu.

några smabba tips om vatten bilder!


det blir inte de perfekta bilderna första gången!
det är svårt att fånga den perfekta droppen!
testa dig fram och se när du ska trycka av kameran :)

använd en högslutar tids siffra!
txe 1/400
men inte för hög för då blir bilderna för ljusa :)

ha folijepapper i bakgrunden.
blixten kommer då studsa på folije pappret och sen studdsa på vattnet
det blir mycket fina och klarare bilder då!
om ni nu har e reflerks skärm är det också mycket bra!

ha kameran på ett stativ.
bilderna blir lätt suddiga om man inte använder stativ.

det ända man egentligen måste tänka på är att ha rätt inställningar på kameran och tålamod!

(bild kommen)




Kommentarer
Postat av: Madde

Behövde du betala för photoshop?

2012-05-20 @ 21:15:13
URL: http://pixlarna.devote.se
Postat av: Julia

Ska testa att fota vatten idag, så dethär tipset var jättebra! :) Och du har suoersnygg blogg, och intressant är den. Gör du bloglovin byten? :)

2012-08-07 @ 09:41:32
URL: http://juliaochhenneskamera.blogg.se

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback