design hjälp - text ovanför kommentarsrutan

Datum: 2011-12-30 | Klocka: 12:42:27

det va en tjej som undrade hur man skroiver in en text ovanför kommentarsrutan, och jag ska förklara det så gott jag kan, har ni några frågor så bara fråga på!

Börja gå in på design→kodmall→inläggsida
Sen ska ni skrolla ner till en text rad som ser ut så här↓




Och där under <br/> så står det antagligen "kommentera här:" eller något sånt. men där ska du klistra in dina regler, det kan se ut såhär:
<br />
<font face="verdana" size="1" color="gray">NOTERA:<br>
- Jag fotar med en Nikon D3100.<br>
- Allt bra? Jag mår utmärkt!<br>
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.<br>
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!<br>
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.<br>
- Spam och elaka kommentarer tas bort!<br>
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.<br>
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.<br>
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.<br>
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!<br>
<br />
<br />
<font face="verdana" size="1" color="gray">NOTERA:<br>
- Jag fotar med en Nikon D3100.<br>
- Allt bra? Jag mår utmärkt!<br>
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.<br>
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!<br>
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.<br>
- Spam och elaka kommentarer tas bort!<br>
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.<br>
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.<br>
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.<br>
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!<br>
<br />

Nu har jag lagt till en front face text och det är vilken färg man vill att texten+rubriken ska vara och jag väljer att ha grå (gray) Det är bara att skriva in vilken färg du vill ha, På engelska!
Sen kan du ändra rubrik nu står det "Innan du kommenterar läs det här:" Den kan du byta ut.
Sen är det bara att skriva det du vill att det ska stå där och skriv inte samma sak som jag har gjort. jag har copyright på min blogg. MEN KOM IHÅG ATT SÄTTA UT <br /> så blir det ett mellan rum mellan varje text rad, du måste även sätta ut det i början och slutet av textraderna!


klicka in vid kommentarerna för att se resultatet ;)


Kommentarer
Postat av: SOFIEK'S

Hur byter man sida på menyn? :d Haha, jag fattar itne det! :p

2011-12-30 @ 13:59:28
URL: http://sofieks.blogg.se/
Postat av: S a n n a

Du har verkligen en jättefin blogg och tack för tipset, har alltid undrat hur man gör :)

2011-12-30 @ 13:59:42
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/
Postat av: Karoliina Syrjälä

sv; Har redan en design jag är nöjd med! Men kul att du lottar ut till andra :) Bloglovin byte?

2011-12-30 @ 14:07:39
URL: http://tjugoandradecember.blogg.se/
Postat av: S a n n a

Uppskattar din blogg jättemkt och undrar om du vet hur man ändrar detta:

http://fotbollssanna.blogg.se/2011/december/ny-design.html#comment

2011-12-30 @ 14:08:55
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/
Postat av: S a n n a

Sv: Det skulle jag bli jätteglad över men har du någon mejl jag kan skicka lösen till eller kan du ta bort kommentaren efteråt? att ingen ser lösen?

2011-12-30 @ 14:13:36
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback