natur

Datum: 2012-07-19 | Klocka: 17:27:48



jag tog jätt många bilder och håller på att redigera lite nu men här är två av bilderna den första blev lite brusig men jag tycker ändå den blev rätt fin :) älskar verklgen mitt nya objektiv! det är så underbart med bländaren! den är så låg :') gillar suddiga bilder.
har fotat lite i RAW nu och jag tycker inte det blir så mycket bättre bilder.. kanske blir bättre om man är i någon mörk miljö men jag tycker JPG är helt utmärkt att foa i om man är utomhus eller inne. men om de är för mörkt är nog RAW bättre :)
men ska mest fota i JPG tror jag :)

imorgon kommer saknade emelie, längtar!


Kommentarer
Postat av: Felicia

Du kan väl välja så du fotar både i JPEG och RAW format? de gör jag, saken är den att raw är ingen "riktig" fil, det är meningen att du ska redigera raw bilden i camera raw, som tillhör photoshop :)

2012-07-20 @ 22:22:42
URL: http://friidhs.blogg.se

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback