genomskinlig bakgrund bakom bloggen

Datum: 2012-06-03 | Klocka: 12:59:07

S a n n a W i d m a n undarade hur man gör det genomskinliga jag har bakom min blogg. och det tänkte jag visa för er nu!


för att kunna göra detta så måste du ha photoshop. eller kunna göra en transparent bild i ett program. 


(bild tagen från tescho)

1. när du har laddat upp bilden på din blogg så ska du gå in i din stilmall.*

2. leta upp delen som du vill ska vara genomskinlig. i detta fallet s ska du leta upp delen som ser ut såhär:



 

#wrapper {

clear:none;

margin: 40px;

padding: 50px;

width: 1080px;

}

3. lägg in denna koden under #wapper { :

background:url(bakgrundsbild);

4. där det står bakgrundsbild ska du klistra in koden till din genomskinliga bakgrund.


så, förgranska nu och om det ser tokigt ut så släng in en kommentar!




Kommentarer

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback