grå dassiga bilder.

Datum: 2012-06-27 | Klocka: 16:23:06



tänkte visa hur man kan göra en bild så mycket mer intresant och klarare med bara curves och levels i photoshop!
jag har sett på många bilder på många bloggar att man har lite grå dassiga bilder och de bilderna är inte riktigt lika kul att se på.
som ni ser här på mitt exempel så tycker jag iaf att efter bilden är mycket mer trevlig att se på. färgerna är klarare och det blir mer skärpa. och det ända jag har redigerat på bilderna är med skuggorna och ljuset. så tänk på det när ni redigerar era bilder. dra lite bland skuggorna och gör färgerna klarare.

de flästa bilderna som man tar med sin kamera blir ofta lite grå dassiga men det fixar man ju lätt i photoshop!
hoppas detta hjälpte er. ha det bra!


Kommentarer

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback