hur du gör din egna stämpel

Datum: 2012-02-04 | Klocka: 13:29:19

ja, nu ska jag visa hur man gör stämplar. alltså stämplar som man kan ha i ps.
jag vet bara hur man gör i cs3.. men det funkar säkert på andra verisioner av photoshop också!
det kan va bra att ha en stämpel p¨å sina bilder, då visar du attde är DINA bilder.
annars kan ju folk bara ta dina bilder och säga: "hej, jag tog nyss denna bilden utomhus. fint med snö" men skrev de när de va sol ute.
hahha, flum... men ni fattar poängen!
det är inte så svårt att göra detta och tar inte mer än 2 minuter om man kan photoshop lite.




öppna ett nytt dokument, helt vitt i lagom storkel (jag tog 600x800)


* skriv ditt namn eller vad du nu vill att de ska stå på din stämpel, glöm inte, du måste skriva i svart färg!

* dubbelklicka på lagret background och dra ner opacity till 0%

* klicka på edit - define brush preset

* ge din stämpel ett namn, vad som. din stämpel kommer ä'ndå hamna längst ner bland alla stämplar.

* använd sen brush tool för att skriva dit din stämpel (nu kan du ändra färg på stämplen)






Kommentarer

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback