jag provar nikkor 35mm

Datum: 2012-01-06 | Klocka: 16:36:13

oh herregud! jag är så glad just nu!
var ju på det kalset i förmiddas och då fick jag med mig ett 35mm objektiv och en sb-400 blixt 
som jag fick ta med mig hem och prova!
och guuuud så bra dom är. 
35mm objektivet är fantastiskt.
så ljusa och fina bilder inomhus. men också fina bilder utomhus med en otrolig bländare.
minsta bländaren är 1.8 och bilderna är så klara.

jag måste verkligen köpa detta objektivet.

och blixten är också bra, det är toppen om man vill få fort skuggan bakom sitt objekt.
man riktar bara upp blixten i taklen och så stutsat ljuset upp i taket ist.

UNDERBART.

jag va nyss ute och fota, riktigt fin solned gång var det så det kommer lite bilder snart.

så im brb!




Kommentarer
Postat av: Felicia

sv: haha vad kul att du gilla det!

ja du, alltså jag själv har inte så mycket tillbehör, men tex macro.. istället för att batala kanske 5000 spänn på ett macro objektiv kan du köpa mellanringar (Macro mellanringar så att säga) Jag har sånna, och jag tycker att de funkar väldigt bra, visst man får inte ut lika mycket av det som man får av riktigt macro objektiv men man kommer sjukt nära sitt objekt med macro mellanringar ;)

Hör med de på tex Japanphoto, där är mina ifrån :)



Jag har bestämt att alla mina prylar ska komma från japanphoto haha, de är både bra och billigare med saker ;) kolla annars prisjakten.se



Tyckte de var lita kul att du också nu skrev om sb-400 blixt.. Den har jag också länge kollat på, så den kommer antagligen blir min när jag har pengar haha ;)



Jag skriver mer om jag kommer på något /felicia

2012-01-06 @ 19:45:59
URL: http://friidhs.blogg.se/

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback