photshophjälp - få bilder i texten.

Datum: 2012-01-07 | Klocka: 22:23:44

klistra in bilder i bokstäverna.


1. börja med att välja ett stort och tjockt teckensnitt. txe arial black. (ni kan också ladda ner tecken snitt på http://www.dafont.com/) och skriv det ordet du vill ha i ett nytt dokument.

2. sen väljer du ett par bilder som du vill ha i din text och markerar och kopiera en av dom. (ctrl+v och ctrl+c)

3 sen går du in på bilden med texten går ner till dina lager. markera lagret med texten och håll in ctrl+v. då kommer din text att få en linje runt sig. din text markeras.

4. klicka sedan på "edit-paste into" och då ser du att bilden kommer upp innuti texten. sen kan du flytta runt bilden och förminska den så att du får den där du vill ha den. du kan också behöva sudda lite så att bilden bara hamnar på en bokstav. sen kan du lägga till hur många bilder du vill. men glöm inte att göra ett nytt lager för varje bild!

5. när du är färdig med bilderna så kan du ta bort text lagret. det du gjorde först av alla. så slipper du få en ful svart kant rut dina bilder.




så lätt var det.

om du har några frågor så skriv en kommentar så hjälper jag dig! 




Kommentarer
Postat av: A.L

hej jag hater Anna Larsson och följer din blogg, läser den hela iden :) <3

men jag vill ha en blogg men kommer inte på vad den ska heta :(

så kan inte du göra tips på vad min blogg kan heta någon med anna larsson eller så :)<3

tack på förhand :D

2012-01-07 @ 23:48:45
Postat av: rebecca

alarsson.blogg.se? :)

larssons.blogg.se?

det fins massor. bara mixtra lite me ditt namn!

2012-01-07 @ 23:52:18
URL: http://nordbergrebeccas.blogg.se/
Postat av: J U L I A

sv: ojj, det kommer jag inte ihåg, det var så längesen nu... kram :)

2012-01-08 @ 12:35:55
URL: http://juuliaafoto.blogg.se/
Postat av: max

det funkar verkligen inte för mig. bilderna kommer inte in i texten ):

2012-01-08 @ 13:16:29
URL: http://maxmagnhammar.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan du inte lägga in en video på hur du gör? för jag fattar noll :O

2012-01-08 @ 17:31:03
URL: http://emeliefelician.blogg.se/

NOTERA:
- Jag fotar med en Nikon D3100.
- Allt bra? Jag mår utmärkt!
- Alla bilder är tagna av mig och ingen annan.
- Bloglovin' byte? Javisst om jag gillar din blogg, släng in en kommentar!
- Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
- Spam och elaka kommentarer tas bort!
- Tipsa gärna mig om tävlingar mm.
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop.
Det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom den som gör bilden.
NU ÄR DET BARA ATT KOMMENTERA PÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback